Medezeggenschapsraad

Ben jij bekend met het werk van de Medezeggenschapsraad, ook wel MR, genoemd? De MR denkt actief mee met de directie omtrent het beleid. De MR heeft 6 leden, 3 ouders en 3 leerkrachten. Wij hebben een controlerende en adviserende taak. Zo kijken we mee met de begroting, het formatieplan, communicatie omtrent de grootte van de kleuterklassen en nemen wij een actieve rol als het gaat in het bewaken van de kwaliteit van het onderwijs. Ook nemen we signalen, zorgen en vragen van ouders op en bespreken dit samen met de directie. De sfeer waarin we dit doen is heel open en prettig. In de afgelopen vergadering omschreven we het samen vooral als elkaar “scherp” houden. Het is een fijne groep met inmiddels veel kennis van het MR-werk.

Aankomend jaar treden 2 MR-leden af, 3 MR-leden overwegen een jaar te verlengen, maar stoppen daarna waarschijnlijk ook. We zijn daarom dringend op zoek naar nieuwe leden. Ben jij die betrokken ouder en wil je een actieve rol gaan spelen in het meedenken van het onderwijs van je kind? Spreek ons dan of stuur een mail. Ook als je twijfelt of gewoon nieuwsgierig bent: we vertellen je er graag meer over. Of kijk op de site (https://paschalisschool.nl/onze-school/mr/)

Tot binnenkort

Hartelijk dank,