Medezeggenschap: meedenken, meedoen

Veiligheid, verbinding, verantwoordelijkheid, ontwikkeling. Woorden waarbij je je van alles kan voorstellen wanneer het om een basisschool gaat. Misschien stellen leerkrachten zich er iets anders bij voor dan ouders. En wat verwachten kinderen? Het team van de Paschalis is al een tijdje bezig met de plannen voor de aankomende jaren (ook wel meerjarenbeleid genoemd). Nicole heeft van het team al veel gehoord over wat zij belangrijk vinden. In de eerste weken van maart heeft ze ook inbreng gevraagd van de kinderraad en van de ouders uit de medezeggenschapsraad (MR). Lidewij, Linda en Els vormen de oudergeleding in de MR. In een gezellige sessie met grote vellen en een heleboel stiften hebben wij onze inbreng gegeven. We vinden het als ouders belangrijk dat de school een fijne en veilige plek is voor onze kinderen. En ook willen we als ouders graag een team vormen met de school. Samen er voor je kind zijn met ieder een eigen inbreng. Waarbij ieder het beste met het kind voor heeft. We hebben ook al wat concreter nagedacht hoe dat er dan voor de Paschalisschool uit kan zien.

Tijdens onze ‘gewone’ vergaderingen willen we als MR ook steeds meer meedenken en meedoen. We willen een medezeggenschapsraad zijn die oplossingen en ideeën aanreikt.

Heb je ook zin om een keer mee te kijken bij de MR? Op de website vind je meer informatie over de MR en onze vergaderdata: paschalisschool.nl/onze-school/mr/.

Als je graag een keer wilt aansluiten stuur dan een mailtje, zodat we weten dat je komt: paschalis.mr@kansenkleur.nl

MR Paschalisschool