Kinderraad 2021

In de kinderraad van vorige week waren er 6 kinderen bij kinderraad aanwezig, dat zijn: Sofie (groep 5), Boyd en Sara (groep 6), Shanice en Juul (groep 7) en Ingmar (groep 8).

Om 13.00 wordt door voorzitter Ingmar de vergadering geopend, Lieke is notulist.

We hebben het over 3 dingen gehad:
Groen schoolplein
Airco groep 7
Veiligheid naar voetbalveld
We mochten ideeën verzinnen voor een groen schoolplein Lieke had ons verteld dat de school subsidie gaat aanvragen om het schoolplein aan te passen. Er was wel een voorwaarde dat was dat er een buiten les kon worden gegeven.

1.
Dit hadden we bedacht voor een groener schoolplein:

Kunstgras was handig omdat je het niet hoeft te onderhouden. Het moet wel veilig zijn voor iedereen, en het moet leuk zijn voor de kleuters, middenbouw en bovenbouw. Veel bomen en planten voor schaduw tijdens een les dat je niet de hele tijd in de zon hoeft te zitten. Zitplekken om te chillen. En buiten les moet kunnen worden gegeven zonder dat het veel ruimte in neemt. En een verkeersparcours voor kleuters waar ze met de speel toestellen overheen kunnen rijden.
En een moestuin leek ons leuk waar we om de beurt verantwoordelijk voor moeten zijn.

2.
Groep 7a heeft het warmste lokaal van de school, ze willen graag een airco. Maar vorig jaar zijn er metingen gedaan en de warmste lokalen hebben een airco gekregen.

3.
Ze willen een bord waar bijvoorbeeld: ‘pas op overstekend kinderen’ opstaat, zodat het daar veiliger wordt. Voor kinderen die naar het veld lopen en terug. Dit gaat Lieke bespreken met gemeente.

We hebben deze kinderraad besloten dat elke keer de voorzitterschap en het zijn van notulist iemand anders is. We hebben ook besloten dat elke kinderraad iemand anders een stukje in de maandagkrant mag schrijven. Helaas is dit de tweede kinderraad door corona is het heel vaak niet doorgegaan. De kinderen van kinderraad bespreken in hun groep of ze volgend jaar nog een keer in de kinderraad mogen.

Geschreven door Ingmar (groep 8)