Verjaardagen in de groepen 1-2

In de groepen 3 tot en met 8 wordt er altijd zonder uw aanwezigheid aandacht besteed aan de verjaardag van uw kind. Ouders van groep 1-2 leerlingen zijn in de ochtend wel welkom om de verjaardag van hun kind in de groep mee te vieren. We willen dit komend schooljaar anders gaan organiseren.

Komend schooljaar gaan de groepen 1-2 in de ochtend gymmen. Dit om tegemoet te komen aan de wens van de groepen 3 tot en met 8 in de ochtend tegelijk te gaan rekenen. Hierdoor is het niet altijd meer mogelijk om de verjaardagen van kleuters in de ochtend te vieren. Tijdens de coronaperiode hebben we, toen ouders niet welkom waren bij verjaardagen, ervaren dat we flexibeler met ons dagprogramma om kunnen gaan als we niet vastzitten aan een tijdstip wat betreft het vieren van een verjaardag. We hebben ook ervaren dat kinderen meer gericht zijn op hun klasgenootjes, de leerkracht en het vieren van het feestje wanneer ouders niet aanwezig zijn. Wij zijn daarom tot de conclusie gekomen dat het vieren van verjaardagen in aanwezigheid van ouders met ingang van het nieuwe schooljaar niet meer past. Daarmee sluiten we aan bij de kinderopvang/dagverblijf waar verjaardagen (over het algemeen) ook zonder de aanwezigheid van ouders gevierd worden. We hebben dit besluit voorgelegd aan de MR en ook zij staan hier positief tegenover.

Natuurlijk deelt de leerkracht van uw kind(eren) een paar leuke foto’s van de verjaardag met u via Parro zodat u er toch een beetje bij bent.

Team Paschalisschool