BeestenBende

‘De BeestenBende: dat zijn duizenden kinderen (en hun ouders) in heel Nederland die zich inzetten voor een buurt waar we met zijn allen lekker kunnen leven. Gewoon samen: de dieren, de mensen en de natuur! Het begint met het aanpakken van zwerfafval. Want dat is gevaarlijk voor de dieren in de buurt, slecht voor de natuur en natuurlijk zit er geen mens op rommel te wachten. Daarnaast krijgen De BeestenBenders te maken met nog veel meer uitdagingen en avonturen. Want lekker samen kunnen leven, dat gaat bijvoorbeeld ook over goed omgaan met groen, ontdekken wat de waarde van water is en eventjes slim zijn met energie.’
Wij dragen graag ons steentje bij aan de bewustwording bij kinderen wanneer het gaat om zorgen voor mens, dier en natuur. Op school scheiden wij het afval en hebben we het in onze lessen Wereldoriëntatie over mens, dier en natuur. Afgelopen donderdag hebben we de BeestenBende uitgenodigd op school. Zij hebben in de groepen 3-4 tot en met 7-8 een korte presentatie en meer informatie over de Beestenbende gegeven. De kinderen hebben een informatiefolder en een brief met uitleg meegekregen. De BeestenBende is voor kinderen van 7 tot 12 jaar. Zij mogen zelf groepjes van ongeveer 6 kinderen formeren die onder begeleiding van een volwassene, u bijv., na schooltijd, weekenden en vakanties op pad gaan om zwerfafval op te ruimen. Aanmelden kan via de informatiefolder of online: www.mijnbeestenbende.nl.

Namens de BeestenBende alvast bedankt!

Team Paschalisschool