Klassikale cursus blindtypen op school

Start: maandag 7 oktober 2024, lestijd: 14.15 – 15.15 uur

Beste ouder(s),

Vanaf maandag 7 oktober a.s. gaat er weer een klassikale typecursus van start op school. De cursus is geschikt voor kinderen van de groepen 6, 7 en 8. Wist u dat het wetenschappelijk is bewezen door de Radboud Universiteit in Nijmegen, dat zowel de taal- als leerprestaties verbeteren bij leerlingen die kunnen blindtypen? Daarnaast levert het natuurlijk een enorme tijdwinst op als je kunt blindtypen, RSIklachten worden grotendeels voorkomen en de belasting van het werkgeheugen is lager. Goede begeleiding, motivatie en structuur zijn essentieel om het blindtypen op de juiste wijze aan te leren. De klassikale cursus bestaat uit 10 lessen van 1 uur (incl. examen) en is geschikt voor leerlingen van de groepen 6, 7 en 8. De lessen zijn om de 2-3 weken (er
zijn geen lessen tijdens schoolvakanties of studiedagen). Elk kind is welkom om deel te nemen (voor dyslecten zijn er bv. aanpassingen zoals het lettertype Dyslexic, spraakfuncties e.a.). Het is wel heel belangrijk, dat uw kind gemotiveerd is om te oefenen. De huiswerkbelasting bedraagt min. 2 uur per week.

Het lesgeld bedraagt € 214,95 (of 3 x € 75,00).

Mocht u niet in de gelegenheid zijn om het lesgeld te kunnen voldoen, dan kunt u in de meeste gevallen een beroep doen op Stichting Leergeld in uw gemeente. Wij hopen, dat zoveel mogelijk kinderen deel zullen nemen aan de cursus (eigenlijk is blindtypen een onmisbare vaardigheid).

Aanmelden kan via www.instituut-spijksma.nl (zie Cursuslocaties). Gelieve er wel rekening mee te houden, dat er beperkt plaats is (vol=vol!).

Mocht u nog vragen hebben over een en ander, dan kunt u contact opnemen met de cursusaanbieder via info@instituut-spijksma.nl.